Kampanie reklamowe Google Ads – dawniej AdWords

Google Ads – to hasło, którego większości osób nie trzeba przedstawiać, spróbuję jednak z racji tego, że jako odwiedzający moją stronę, zapewne szukasz powodu, który przekona Cię do wysłania do mnie zapytania, opowiedzieć Ci w telegraficznym skrócie, jak kampanie Google Ads mogą pomóc Twojej firmie.

Najpopularniejsze rodzaje kampanii w Google Ads

  • Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania – pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, trafiają do osób, które szukają konkretnych haseł, zatem w większości przypadków docieramy z reklamą do osób, które aktualnie szukają usług i produktów, które oferuje Twoja firma
  • Reklamy display, czyli graficzne – pojawiają się na stronach internetowych, które współpracują z Google, w aplikacjach, na Gmailu oraz Youtube – potocznie zwane reklamami banerowymi
  • Reklamy aplikacji mobilnych – zachęcają do pobrania aplikacji lub do zwiększenia zaangażowania w aplikacji
  • Reklamy wideo – wyświetlane w filmach na YouTube oraz w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google
  • Reklamy produktowe – kampanie PLA wyświetlają się w Karcie Zakupy, Wyszukiwarce Google oraz w witrynach partnerów w sieci wyszukiwania Google. Wyświetlają się, gdy użytkownik wpisuje hasło związane z Twoim produktem. Z racji tego, że na tę reklamę składa się zdjęcie produktu oraz jego cena, jest większa szansa na to, że użytkownik klikający w reklamę będzie zainteresowany zakupem.
  • Kampanie lokalne – dzięki nim możemy promować sklepy stacjonarne oraz firmy usługowe dla których głównym celem są odwiedziny danej placówki. Wyświetlają się np. w mapach Google
  • Reklamy hoteli – gdy użytkownik szuka hotelu w wyszukiwarce Google, Mapach Google lub YouTube, wyświetla mu się moduł wyszukiwania hotelu ze zdjęciami i nazwami hoteli, cenami pokoi oraz mapą. Gdy wybierze dany hotel, zobaczy aktualny cennik i linki do rezerwacji pokoi dla wybranej przez niego liczby osób we wskazanych terminach

Opcje targetowania

Google Ads daje możliwość precyzyjnego określenia tego komu mogą wyświetlać się reklamy. Mamy możliwość kierowania reklam w oparciu o:

  • zainteresowania użytkowników oraz ich zwyczaje np. entuzjaści aktywności na świeżym powietrzu,
  • to, czego szukają lub co planują np. zakupy na Dzień Matki,
  • kim są – status rodzicielski, stan cywilny, edukacja, posiadanie domu lub mieszkania oraz zatrudnienie,
  • w jaki sposób weszli w interakcję z Twoją firmą – np. listy remarketingowe.

Tworząc kampanię Google mamy także możliwość:

– wyboru lokalizacji np. tylko Kraków lub miejscowości w promieniu 10 km od konkretnej lokalizacji,

– kierowania reklam na urządzenia np. tylko tablety,

– ustawienia harmonogramu wyświetlania reklam np. tylko w godzinach 8:00-16:00

oraz wiele innych. 🙂

Śledzenie wyników i optymalizacja

Wdrażając tagi do śledzenia konwersji mamy możliwość mierzenia wielu wskaźników związanych ze skutecznością reklam, w tym najważniejsze, czyli konwersje, przychody oraz ROAS (zwrot z wydatków na reklamę). W zależności od celu biznesowego – prowadząc kampanię optymalizuję ją tak, abyś uzyskał jak najwięcej konwersji, mając na celu rentowność kampanii.