Kampanie reklamowe Microsoft Advertising – dawniej Bing Ads

To platforma reklamowa należąca do Microsoftu, która umożliwia reklamodawcom wyświetlanie swoich reklam na stronie wyszukiwarki Bing,  oraz na serwisach partnerskich. To system analogiczny do Google Ads, chociaż z racji mniejszej popularności w Polsce, grupa docelowa jest o wiele mniejsza, niż w Google. Mamy do dyspozycji podobne formaty reklam jak w Google Ads, czyli:

  • Rozszerzone reklamy tekstowe.
  • Elastyczne reklamy w wyszukiwarce.
  • Dynamiczne reklamy wyszukiwania (DSAs).
  • Reklamy produktów, czyli tzw. kampanie “PLA”
  • Reklamy instalacji aplikacji.

W Microsoft Advertising opłaty opierają się na stawkach za kliknięcie. O tym, czy i na jakiej pozycji dana reklama zostanie wyświetlona tak samo jak w Google Ads, decyduje aukcja. Wdrażając tag śledzenia konwersji od Microsoft Advertising, możemy śledzić skuteczność kampanii, a w tym najważniejsze wskaźniki, czyli liczbę konwersji, wartość przychodów oraz ROAS (zwrot z wydatków na reklamę).

Dlaczego warto prowadzić kampanie Microsoft Advertising?

  • niższe CPC, niż w Google – w większości przypadków z racji mniejszej konkurencji, koszt za kliknięcie reklamy jest niższy, niż w Google Ads
  • desktopy – większość ruchu w kampaniach Microsoft Advertising pochodzi z komputerów stacjonarnych, w tym spory % to komputery służbowe, jest to zatem dobry pomysł, aby dotrzeć z przekazem reklamowym do klientów B2B
  • u większości moich klientów, kampanie produktowe uzyskiwały procentowo wyższy współczynnik konwersji ( średnia liczba konwersji na interakcję z reklamą wyrażona w procentach) oraz wyższy współczynnik opłaconych zamówień
  • z racji rozbudowy chatu GPT, wzrosło zainteresowanie wyszukiwarką Bing, a to oznacza wzrost grupy docelowej