Kampanie Facebook Ads – aktualnie Meta Ads

Reklamy na Facebooku nie koncentrują się na słowach kluczowych. W przypadku tych kampanii targetowanie związane jest z zachowaniem użytkownika wewnątrz serwisu. System Meta analizuje aktywność użytkownika –  wszystkie kliknięcia, polubienia, odwiedzone strony, wyrażenia chęci wzięcia udziału w wydarzeniach. Na tej podstawie Facebook Ads dopasowuje reklamę do użytkownika. Jeśli np. jakiś użytkownik serwisu swoją aktywnością internetową dał się poznać jako osoba, która szykuje się do ślubu – dołączając do grup weselnych, przeglądając profile związane z dekoracją sali to niewykluczone, że zainteresują go reklamy samochodów do wynajęcia na ślub lub cateringu weselnego.

Kluczem do sukcesu tych kampanii jest dobór właściwej grupy docelowej, odpowiedniego celu, formatu reklamy oraz jej umiejscowienia.

Czym różnią się kampanie na Facebooku od Google Ads?

Reklamy Facebook Ads działają w zupełnie inny sposób, niż w Google, dlatego też w większości przypadków zalecane jest jednoczesne działanie w obu tych systemach. 

Najważniejsze różnice pomiędzy wspomnianymi kampaniami:

  • reklamy na Facebooku mają bardziej wizualny aspekt niż reklamy w Google Ads, ponieważ do ich uruchomienia niezbędna jest grafika lub wideo, a w Google Ads możemy zdecydować się np. tylko na reklamy tekstowe,
  • reklamy na Facebooku skupiają się na inspiracji (przedstawienie danego produktu, usługi grupie docelowej), podczas gdy reklamy w Google Ads skupiają się w większej mierze na decyzji (wyświetlanie reklamy, gdy użytkownik szuka danego produktu lub usługi),
  • reklamy na Facebooku są bardziej skierowane do użytkowników, którzy niekoniecznie mają zamiar dokonać zakupu, podczas gdy reklamy w Google Ads są bardziej skierowane do użytkowników z zamiarem dokonania zakupu,
  • reklamy na Facebooku w większości przypadków są skuteczniejszym narzędziem do pozyskiwania nowych użytkowników na stronę, niż Google Ads.